"Maďari a Poliaci stavajú, len Slováci ako keby zaspali. Obávam sa,
že nám hrozí medzinárodná blamáž, lebo cesty znamenajú aj pracovné
príležitosti, cestovný ruch a, samozrejme, rozvoj regiónov," doplnil
Majerský k projektu medzinárodného koridoru Via Carpatia pričom
pripomenul, že rýchlostná cesta S19, na ktorú má R4 nadväzovať v Poľsku,
má byť ukončená do roku 2024, pokračovanie na maďarskej strane,
diaľnicu M30, majú podľa Majského ukončiť už v roku 2022.
Samospráva zároveň dobudovanie rýchlostnej komunikácie R4 v úseku Prešov
– štátna hranica s Poľskom s napojením na diaľnicu D1 považuje za
kľúčovú prioritu pre odľahčenie ciest severovýchodu Slovenska
od tranzitnej dopravy. "Na význam rýchlostnej cesty upozorňujeme už dlhší čas," podotkol
Majerský s tým, že naposledy žiadal ministra financií o uvoľnenie
finančných prostriedkov pre prípravu ďalších úsekov stavby R4 začiatkom
tohto roka. Aj v súvislosti s podporou krajských poslancov preto vyzýva
rezort dopravy a financií, aby "akcelerovali svoju činnosť" a umožnili
dostavbu tejto komunikácie.
Rýchlostná cesta R4 je rozdelená do desiatich stavebných úsekov s dĺžkou takmer 70 kilometrov.
"Aktuálne je vo výstavbe len prvý z nich – I. etapa severného obchvatu
mesta Prešov - pričom výstavba desaťkilometrového úseku Prešov Sever –
Kapušany - 2. etapa rýchlostnej cesty R4 - sa stále odkladá," ozrejmila
tlačová hovorkyňa úradu PSK Daša Jeleňová s tým, že druhá etapa
severného obchvatu R4 sa už podľa dostupných informácií mala súťažiť,
aktuálne je však verejné obstarávanie z dôvodu zmeny kritérií pre súťaž
pozastavené.