Chorvátsky Rimac získal väčšinový podiel v Bugatti
06.07.2021
Celý región
Záhreb
6. júla (TASR) - Chorvátska automobilka Rimac Automobili prevezme
kontrolný podiel v spoločnosti Bugatti v rámci výmeny podielov s
vlastníkom francúzskej luxusnej značky, nemeckým koncernom Volkswagen
(VW). Informovali o tom obe spoločnosti v pondelok (5. 7.).
Podľa dohody založia Rimac a Volkswagen spoločný podnik Bugatti-Rimac so
sídlom v Záhrebe. Rimac bude mať v novej firme 55-percentný podiel,
zatiaľ čo Volkswagen deleguje svoj podiel vo výške 45 % na dcérsku
spoločnosť Porsche, výrobcu luxusných športových automobilov. Tieto
plány musia ešte schváliť príslušné úrady pre hospodársku súťaž. Vznik
novej firmy sa preto očakáva vo 4. štvrťroku 2021. Finančné podrobnosti
transakcie neboli zverejnené.
Samotné Porsche už pred dohodou vlastnilo menšinový podiel vo firme
Rimac. V roku 2018 kúpilo akcie chorvátskej spoločnosti a postupne
zvyšovalo svoj podiel na súčasných 24 %.
Mate Rimac, zakladateľ a generálny riaditeľ Rimac, uviedol, že nový
projekt je "skutočne vzrušujúcim momentom", ktorý "posúva spoločnosť na
úplne novú úroveň".
"Nový spoločný podnik spojí silné skúsenosti Bugatti v oblasti
luxusných automobilov s veľkou inovatívnou silou Rimac v sľubnej oblasti
elektrickej mobility," dodal generálny riaditeľ Porsche Oliver Blume.
Mate Rimac bude výkonným riaditeľom novej spoločnosti, ktorá má
zamestnať približne 300 ľudí v Záhrebe a 130 v existujúcom závode
Bugatti vo francúzskom Molsheime. Spočiatku bude vyrábať dva luxusné
modely Bugatti Chiron a čisto elektrický Rimac Nevera, ale v budúcnosti k
nim plánuje pridať ďalšie modely.
Európska únia má 14. júla predstaviť prísnejšie ciele v oblasti emisií
oxidu uhličitého (CO2) do roku 2030 a regulačné návrhy, ktoré by mali
automobilky prinútiť k rýchlejšiemu prechodu na elektromobily.
Koncern Volkswagen minulý mesiac oznámil, že plánuje prestať vyrábať v
Európe automobily so spaľovacím motorom medzi rokmi 2033 a 2035. Prechod
nemeckého automobilového gigantu k elektrickým modelom urýchlil aj jeho
emisný škandál "dieselgate", ktorý otriasol automobilovým priemyslom a
Volkswagen vyšiel veľmi draho nielen z finančného hľadiska, ale i z
hľadiska poškodenia dobrej povesti.