Bratislava
21. novembra (TASR) - Tržby skupiny Kofola ČeskoSlovensko vzrástli v
treťom kvartáli o 33 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka a
dosiahli tak úroveň viac ako 136 miliónov eur. Darilo sa pritom všetkým
pilierom skupiny vrátane novozačlenených pivovarov, informovali vo
štvrtok predstavitelia spoločnosti.
Samotná Kofola vykázala na českom a slovenskom trhu rast tržieb na
úrovni 10 % napriek tomu, že v septembri bola negatívne ovplyvnená
dôsledkami ničivých záplav v Česku. "K tomu najviac prispeli rekordné
mesiace júl a august, počas ktorých sme tu presiahli hranicu 800
miliónov českých korún (31,6 milióna eur) a dosiahli tak najvyššie tržby
v našej histórii," uviedol generálny riaditeľ československého nápojového piliera Daniel Buryš.
Pozitívny vývoj mali zaznamenať taktiež značky Targa Florio, Kláštorná Kalcia, Korunní, Rajec a Royal Crown Cola.
K silným predajom produktov spoločnosti malo dôjsť aj na ďalších trhoch.
Slovinsko rástlo o 9 %, Chorvátsko zaznamenalo významný rast o 18 % a
exportné trhy posilnili o 14 %, doplnili predstavitelia Kofoly. Úspech
bol podľa nich ťahaný výrazne lepšou exekúciou aktivít na trhu,
efektívnou logistikou a zároveň dlhšou turistickou sezónou, ktorá sa
predĺžila vďaka teplému počasiu až do septembra.
Novozačlenené pivovary, ktoré tvoria tretiu najväčšiu entitu skupiny Kofola, vykázali taktiež rast. "Darilo
sa ako domácim predajom, tak exportu, ktorý tvorí zhruba tretinu
tržieb. Lepší výsledok bol spôsobený hlavne vyšším predaným objemom,
ktorý pokrýval rastúce náklady, hlavne na energie. Naopak, úspory sme
realizovali hlavne v štruktúre marketingových nákladov v súvislosti s
prípravou novej stratégie pre rozvoj značiek," doplnil generálny riaditeľ Pivovary CZ Group René Musila.
(1 EUR = 25,346 CZK)